1- نرم افزارهای گرافیکی

نرم افزارهای گرافیکی از تنوع زیادی برخوردارند و شامل انواع نرم افزارهای حرفه ای و آماتور هستند که آنها نیز به نوبه خود به دو دسته رایگان و تجاری تقسیم می شوند. شما برای طراحی بخش های گرافیکی سایت مانند لوگوها و بنرها و دکمه ها وحتی محتوای سایت نیاز به نرم افزار گرافیکی دارید. نرم افزارهایی مانند Photoshop و Corel نیاز شما را در سطح حرفه ای تامین می کنند، البته کار با این نرم افزارها نیاز به تمرین زیادی دارد و مطالعه کتاب آموزشی و یا دوره های آموزشی در این زمینه مفبد خواهد بود. نرم افزار Gimp جایگزین مناسب برای

Photoshop می باشد که کاملا رایگان می باشد. نرم افزارهای سطح پایین تر مانند Zoner نیز بسیاری از کارهای لازم را برای شما انجام می دهند، همچنین با نرم افزار نقاشی داخلی ویندوز یا همان Paint هم می توان کارهای ساده گرافیکی را انجام داد. جهت طراحی لوگو نرم افزار Logomaker یا AAAlogo ساده و کارآمد هستند.

2-نرم افزارهای ویرایشگر متن و کد

شما در هر سطحی کار کنید حتی در سطح آماتور، در هر ضورت گاهی نیاز به ویرایش سورس کد سایت ها خواهید داشت و اینکار توسط نرم افزارهای ویرایش متن انجام می شود، ساده ترین نرم افزار همان نرم افزار پیش فرض ویندوز یعنی Notepad می باشد اما نرم افزار رایگان و حرفه ای ++Notepad این کار را بهتر انجام می دهد زیرا انواع فرمت ها را شناسایی کرده و امکانات ویرایش حرفه ای و آسان را فراهم می نماید. یکی دیگر از نرم افزارهای ویرایشی حرفه ای نرم افزار Bluefish می باشد که امکاناتی مشابه  می باشد.

۳- نرم افزارهای طراحی سایت دیداری

این نرم افزارها یا به اصطلاح Visual editor ها که در واقع نیاز شما را به کدنویسی کم می کنند برای شما بسیار ضروری هستند زیرا شما در قسمت طراحی کافیست با ویرایشگر دیداری (شبیه محیط word) المان های مورد نظر خود را درجای مناسب قرار داده و کار طراحی را انجام می دهید و نرم افزار مورد نظر کد Html را برای شما آماده می کند.

یکی از نرم افزارهای مناسب و رایگان برای اینکار نرم افزار Kompozer می باشد، این نرم افزار دارای دو بخش Html editor و WYSIWYG یا همان ویرایشگر دیداری می باشد.

نرم افزار Bluegriffon نیز نرم افزار دیگری می باشد که مشابه Kompozer می باشد، هردوی این نرم افزارها محصول شرکت Mozilla می باشند.

۴- مرورگرها

بله تعجب نکنید مرورگرها در کار طراحی وب سایت نقش مهمی دارند! اماچگونه؟

– وقتی کار طراحی شما تمام شد باید آنرا در انواع مرورگر تست کنید، هر کدام از مخاطبان شما از مرورگر خاصی استفاده می کند و شما حتی الامکان باید همه آنها را داشته باشید.

– و اما کاریرد دیگری از مرورگرها که می تواد بسیار مهم باشد “الگو برداری” می باشد !

شما می توانید به کمک مرورگرها از سورس کد سایت های دیگر استفاده نمایید و در پروژه های خودتان استفاده نمایید.

مرورگری که به شما توصیه می شود Firefox می باشد که نیاز به معرفی ندارد و هم با آن آشنایی دارند، افزونه firebug و webdeveloper نیز اگر بر روی آن نصب شود تبدیل به ابزار قدرتمندی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید